понеделник, 3 септември 2012 г.

Хоби предизвикателство №21 "Цветова комбинация - есенни цветове" 03-09.2012-17.09.2012





Здравейте момичета!
Днес имам невероятното удоволствие да ви представя един творец, който се появи относително скоро в блог пространството и още с появяването си показа,че правенето на картички освен хоби е изкуство и ако имаш усет за красивото и за хармоничното, всичко което правиш се получава много красиво.
Дами, днес гост на Хоби предизвикателствата е Vili Veselinova, която вие избрахте за "Златна кралица" в Хоби предизвикателство № 16 "Цветова комбинация". Днешното Хоби предизвикателство №21 също е "Цветова комбинация", и аз давам думата на Вили, която ще ни разкаже някой неща за себе си, а също така ще представи по нейния си начин своето авторско предизвикателство към вас:

"Открих света на правенето на картички, когато голямата ми дъщеря (която миналата година започна в ново училище), ме помоли да й помогна в изработването на картички за училищния благотворителен коледен базар. Предизвикателство, което ме накара да се впусна страстно в изкупуването на всички цветове от по-дебелите картони в магазините, продаващи художнически материали, на пънчове, лепила и панделки. Акрилни бои и контури вече си имах. И понеже обичам да зная какво правя, винаги се старая да съм добре подготвена. Потърсих и някои идеи за ръчно направени картички в интернет и тогава вече стана страшно. Цял един свят, за който не съм и подозирала. Бях като омагьосана. И така вече - десет месеца.
Не съм амбициозна и не обичам да се състезавам. Считам, че всяка картичка, направена с любов и желание е красива, тя е рожба на създателя си, той я обича и не е редно да бъде оценявана и критикувана от другите. Може би поради това, старателно отбягвах участие във всякакви предизвикателства. Въпреки това, когато през месец май видях, че в забавлятелството на Мър-Мяу се иска направа на картичка с животинче, реших, че е толкова сладко, че не мога да пропусна. Едновременно с това, Crazy Challenge зададоха тема „За най-малките”. Включих картичката с малките мишоци и в двете предизвикателства.


За най-голяма моя изненада, тази картичка попадна в Топ 3 на Крейзито и стана една от любимите на публиката в Мър-Мяу. Това беше моят двоен дебют в предизвикателствата. След това престанах да ги приемам толкова драматично и все още когато успея участвам.
Нямам любим стил или техника в правенето на картички. Дори точно обратното, обичам да сменям стиловете в зависимост от моментните си настроения.
Един ден имам настроение за нещо пищно, на следващия - за нещо изчистено. И така ги редувам – за баланс. От друга страна, нещото което никога не променям е формата и размера на картичките ми – винаги са квадратни, 15 на 15 сантиметра, със заоблени връхчета. Може би, след време и това ще ми омръзне и ще го променя.
Нямам най-добри картички. Както и преди малко споменах, картичките са рожби на създателя си и считам, че всеки си ги обича такива каквито са. Всяка следваща картичка ми е по-любима от предходните, защото във всяка следваща влагам повече опит и емоция. Повечето от картичките ми, са били персонални, направени по конкретен повод и за конкретни хора.За някои от тях смятам, че съм успяла да пресъздам идеите и мислите си:


Всъщност имам и картички, от които леко се срамувам и считам, че не съм се справила достатъчно добре. Но дори и тях публикувам в блога си, за да бъда напълно откровена.
Черпя вдъхновение от най-невероятни места, понякога, това е дреха, понякога някаква козметика, предмет, природа ... Всяко вдъхновение е добре дошло. Наистина, красивото е навсякъде около нас, стига да можем да го видим. И  важното е да може да се улови мига преди да е изчезнал. Понеже това не винаги е възможно, драскам скици, с пространни обяснения по отношение на цвят, текстура, детайли, всичко каквото ми е хрумнало в момента. А след това избирателно ги реализирам.
Освен с правенето на картички и тефтерчета, обичам да се забавлявам с фотоапарата. Обожавам да чета, пристрастена съм към пътуванията.
Общото и водещото във всяко мое арт хоби е било сетивното удоволствие от цветовете, комбинирането им и посланията, които носят. Хармонията между тях е това, което ме отморява и успокоява, контрастът е това, което ме стимулира. В годините съм имала най-различни приоритетни цветови комбинации, както в облеклото ми, така и в интериора. Но това, което винаги ми е харесвало и впечатлявало са междинните, мъртви, пастелни тонове – цветове, които са резултат от смесването на повече от три цвята. Най-популярните от тези цветове се съдържат в понятието „есенни тонове”, тогава, когато жълтото не е точно жълто, червеното, не е типичното червено, кафявото не е обичайното кафяво.

В синхрон с това мое предпочитание, с леко понижените температури и с прехвърчащите жълти листенца навън, на прага на идващата есен, реших цветовата комбинация в това предизвикателство да бъде

„Есенни тонове”

Тук съм подбрала някои мои любими предмети и вещи, за да покажа нагледно какво имам предвид:


Естествено, това са "условни" цветове. Убедена съм, че на всеки монитор изглеждат различно. Ако мога да им дефинирам имената по-скоро биха били: мръсно бяло, пясъчно, мляко с какао, пудрено розово, зряла вишна, тиквено и патладжан. Не е задължително да бъдат тъмни, нюансите им също са допустими. Най-важното е тоновете да са наистина пастелни и леко замъглени, а и в проектите да има поне три от тях. Добавянето на други, допълнителни тонове е допустимо и е белег, за вашата собствена есенна хармония."

Ето и картичката, която Вили ви е подготвила за вдъхновение в  Хоби предизвикателство №21 "Цветова комбинация - Есенни цветове":

.........................

Сигурна съм,че и на вас Вили ви действа също толкова вдъхновяващо, колкото и на мен и вече нямате  търпение да започнете своите проекти..Ние с Вили също нямаме търпение да ги видим..Ще ви очакваме през следващите две седмици с нетърпение!




1 коментар:

KalySto каза...

Вили, и на мен това ми е една от любимите есенни комбинации- маслинено зелено с кафявото на влажна пръст - но не знаех дали се вписва в твоята цветова задачка! Но след като позволяваш, с удоволствие ще го покажа сред останалите есенни красоти;)